66. Steven Lammertink van the Cirqle over de overgang van een agency naar een platformbedrijf en de helderheid die moeilijke tijden je geven.

In deze aflevering is Steven Lammertink te gast. Steven is co-founder van The Cirqle, een influencer marketing platform dat grote merken helpt om met influencers te partneren in hun marketing. En dat werkt zeer effectief. Ze begonnen als agency dat bedrijven hielp dat te doen en zijn onlangs geswitcht naar een platform dat bedrijven in staat stelt dat zelf te doen. En dat gaat opeens heel hard.

In dit gesprek hebben we het over die transitie van een agency naar een platform en hoe dat andere dingen van medewerkers vraagt; en over hoe dat ook betekende dat ze mensen moesten laten gaan en hoe dat was. En, we hebben het over hoe Steven door een serie grote tegenslagen in het leven realiseerde wat hij belangrijk vindt en hoe hij ernaar ging handelen; en over het cultuurverschil in ondernemerschap tussen Nederland en de VS.

Ik vind het erg inspirerend hoe groot Steven denkt. En zo knap hoe hij bereid is om het product continu en tot in de kern aan te passen, totdat hij iets heeft wat echt is wat de klant wil. Beide dingen waar ik wel wat meer van kan gebruiken. En, hoewel jammer dat het moest, knap hoe hij die enorme stapel uitdagingen heeft genavigeerd. Opdat we allemaal meer kunnen gaan leven naar wat we belangrijk vinden, zonder diezelfde uitdagingen nodig te hebben!

Veel plezier met luisteren! Hier is Steven Lammertink, van The Cirqle.

Steven Lammertink

The Cirqle

 
 

Lessen

  1. Ik kwam er vrij snel achter dat loondienst niet de weg was om snel geld te verdienen.

  2. Mijn ouders gaven me mee dat integriteit, vertrouwen en er zijn voor elkaar belangrijke waarden waren.

  3. In mijn studietijd in Rotterdam heb ik geleerd om te poetsen en niet alleen maar te lullen.

  4. Tijdens mijn bachelor was er amper ruimte voor mijn bedrijf naast de studie. Ik ging voor de zesjes om beide draaiende te houden.

  5. In Amerika heb ik geleerd om op veel grotere schaal te denken.

  6. Ik wilde een master doen van een jaar en niet meer, want ik wilde zo snel mogelijk weer dingen gaan bouwen, bedrijven en mensen helpen net als in Amerika.

  7. Ik leerde bij Adobe dat ik praktisch gezien weinig kon. Engineering is hardcore. Maar ik had wel veel oog voor design.

  8. In al mijn bedrijven heb ik gezocht naar mensen en co-founders die (technisch) onderlegd waren om mijn kwaliteiten aan te vullen.

  9. Ik ben erachter gekomen dat ik vrij dominant ben in wat ik wil. Dat moet wel passen in de samenwerking.

  10. Alignment op missie en visie tussen founders is heel belangrijk.

  11. De buy button die we als eerste maakten bleek later niet eens nodig te zijn. Het bleek juist een extra stap waar een simpele affiliate link voor de bloggers genoeg was.

  12. Door veel te praten met klanten kom je steeds dichterbij hun pijnpunten en waar je het beste bij kunt helpen om hun bedrijf op te bouwen.

  13. Europa is lastig, omdat het veel landjes en marktjes zijn. Amerika is makkelijk, omdat het een hele grote markt is.

  14. Ik denk niet dat je gedragsverandering van je klanten moet vragen. Je product moet passen in hun gedrag, dat levert veel sneller tractie op.

  15. Bij grote klanten verkochten we onze diensten met het Agency Model, maar dat werkte niet. We wilden te snel, te grote en teveel klanten met The Cirqle. Dat was met dit model niet te managen.

  16. In 2019 zat ik 50 keer in het vliegtuig naar New York om met klanten te praten. Dat was te heftig.

  17. Corona, kopzorgen op werk, de ziekte van mijn moeder en meer. De combinatie zorgde ervoor dat ik ging nadenken over wat ik wilde.

  18. “Ik wil niet leven in een soort staat van: Oh was mijn moeder er nog maar of woonde ik maar in New York. That’s life.”

  19. “Ik wil vooruit en door kunnen, en vooral omhoog kunnen.”

  20. Ik wil ergens overheen kunnen stappen in plaats van dingen weg te stoppen en doorgaan.

  21. “Ik vind het belangrijk om nu ervaringen op te doen. Ook omdat ik weet dat mijn moeder dat onwijs mooi vond.”

Links

📙: What they don’t teach you at Harvard Business School - Mark H. McCormack

📕: Die With Zero - Bill Perkins

📗: Frank Slootman - Amp It Up

📘: Peter Thiel - Zero to One

Guy Kawasaki