50. Hoe gaat het met de speelplaats voor ideeën VOGELFREI van Joris Roovers, en de droom voor een winkel voor HUSK Ceramics van Suzan Becking?

50. Hoe gaat het met de speelplaats voor ideeën VOGELFREI van Joris Roovers, en de droom voor een winkel voor HUSK Ceramics van Suzan Becking?

In deze aflevering wederom, niet één gast, maar twee oud-gasten. Joris Roovers van Vogelfrei en Suzan Becking van HUSK Ceramics. Bij beiden is de afgelopen twee jaar enorm veel gebeurd. Wat doe je wanneer het pand dat je zoekt niet te krijgen is? Dan bouw je het zelf. En wat doe je als een partnership waar je zo blij mee was knapt? Dan zet je zelf een winkel neer.

49. Hoe gaat dat nu met remote werken van Jip de Ridder van CommonEasy en het overdragen van het eigendom van het bedrijf van Charlotte van Bord&Stift?

49. Hoe gaat dat nu met remote werken van Jip de Ridder van CommonEasy en het overdragen van het eigendom van het bedrijf van Charlotte van Bord&Stift?

In deze aflevering een experiment. Niet één gast, maar twee oud-gasten. Jip de Ridder van CommonEasy en Charlotte van Leeuwen van Bord&Stift. Bij beiden is de afgelopen twee jaar enorm veel gebeurd. En ik wilde eens inchecken hoe het ervoor stond, omdat ik denk dat dat mooie aanvullingen zijn op de eerdere afleveringen. Over hun ervaring met remote werken en holacracy.

48. Niels Klabbers van TeamQ14 over extra goed zorgen voor mensen in een industrie die van het snelle gaatjes vullen is, en leidinggeven zonder de baas te willen zijn.

48. Niels Klabbers van TeamQ14 over extra goed zorgen voor mensen in een industrie die van het snelle gaatjes vullen is, en leidinggeven zonder de baas te willen zijn.

In deze aflevering is Niels Klabbers te gast. Niels is oprichter van TeamQ14, een uitzendbureau met échte aandacht voor de mensen. In dit gesprek hebben we het over je bedrijf vormgeven om het beste voor de mens te doen ipv te optimaliseren voor de winst; over blijven rennen totdat het gelukt is, en hoe je er dan ook voor zorgt om af en toe rust te nemen; en over leren als directeur hoe je je medewerkers in hun kracht kunt zetten.

47. Per Vonk van Mesjokke over blijven doorzetten wanneer je de markt voor bent, perfectionisme en realisme en écht lekkere chocola.

47. Per Vonk van Mesjokke over blijven doorzetten wanneer je de markt voor bent, perfectionisme en realisme en écht lekkere chocola.

In deze aflevering is Per Vonk van Mesjokke Chocolade te gast. Mesjokke maakt specialty chocola, gemaakt van cacaobonen van kleine coöperaties waar ze direct contact mee hebben. Zij kunnen dus garanderen dat het daar snor zit. Daarnaast doen ze elke stap in het productieproces helemaal zelf. Bean to bar, zoals dat heet. Zoals ze zelf met recht zeggen “Absurd lekkere & eerlijke chocola.”

46. Robbert Maas over de waarde van crisissen, sociaal ondernemerschap voordat het cool was en hoe je samenwerken en eigenwijsheid combineert.

46. Robbert Maas over de waarde van crisissen, sociaal ondernemerschap voordat het cool was en hoe je samenwerken en eigenwijsheid combineert.

In deze aflevering is Robbert Maas te gast, Robbert is mede-oprichter van De Maaltuin en eerder ook van De Daktuin en SOON. In dit gesprek hebben we het over hoe crisissen je helpen de prioriteiten helder te krijgen; het verschil tussen medewerkers en een compagnon in gelijkwaardigheid; over hoe je wel eigenwijs kunt zijn, maar niet als einzelgänger moet opereren; en het belang van muziek en interactie in zijn ondernemerschap.

45. Ellyne Bierman van Reflower over marketing, circulariteit, crowdfunding, groei en af en toe ook echt pauze nemen.

45. Ellyne Bierman van Reflower over marketing, circulariteit, crowdfunding, groei en af en toe ook echt pauze nemen.

In deze aflevering is Ellyne Bierman te gast. Ellyne is de oprichter van Reflower - de duurzame bloemenbibliotheek. We hebben het over haar marketingachtergrond en het creëren van goede pr; over circulariteit en crowdfunding; en over hoe je toch afstand kan nemen van je bedrijf ook al lijkt dat niet ‘uit’ te kunnen staan.

44. Willem Dudok van Johnny Wonder over de spanning tussen nieuw werk en de geoliede machine, co-founderrelaties, podcasting en positiviteit.

44. Willem Dudok van Johnny Wonder over de spanning tussen nieuw werk en de geoliede machine, co-founderrelaties, podcasting en positiviteit.

In deze aflevering is Willem Dudok te gast. Willem is de co-founder van communicatiebureau Johnny Wonder. Een bureau met waardevolle communicatie in een digitaal tijdperk. En dat doen ze goed. Zo goed zelfs dat ze ook dikwijls prijzen winnen voor hun werk.

Daarnaast startte en co-hostte Willem 5 jaar lang een van de meest populaire wielerpodcast: De Rode Lantaarn.

43. Marielle Gussenhoven over gewoon goede marketing voor regeneratieve merken; CEO-pants en een niche van een niche kiezen.

43. Marielle Gussenhoven over gewoon goede marketing voor regeneratieve merken; CEO-pants en een niche van een niche kiezen.

In deze aflevering is Marielle Gussenhoven te gast. Met haar bedrijf Wholebrands helpt zij ondernemers die willen bijdragen aan regeneratie om de wereld beter achter te laten. Ze helpt hen met hun merkpositionering en marketingstrategie zodat ze kunnen groeien en zo meer impact kunnen maken. Dit doet ze met name voor merken met een product of retailconcept, zoals Wilder Land, Grutto, Seepje en Yoni.

In dit gesprek hebben we het over afscheid nemen van een oud carrièrepad en je kennis inzetten voor een betere wereld; over het aantrekken van je CEO-pants en jezelf durven te verkopen; over het kiezen voor een niche van een niche; en over regeneratie, een holistisch context en haar 4xE Model.